برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران

در حالی که قیمت خودرو های خارجی در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است بسیاری از افراد هنوز هم ترجیح میدهند تا به تهیه ی آن  بپردازند. این موضوع بیشتر به این دلیل است که خودروسازان داخلی در پاسخ به نیاز های مشتریان چندان موفق نبوده و متاسفانه کیفیت خودروهای ایرانی روز به روز در حال کاهش است.

البته آزادسازی واردات خودروهای خارجی توسط دولت میتواند در این زمینه راهگشا باشد و به رقابتی‌تر شدن بازار خودرو در ایران کمک قابل توجهی کند و حتی باعث افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل شود اما تا آن زمان خرید خودرو های خارجی برای بسیاری از افراد گزینه ی مناسبی به شمار خواهد رفت.

جالب است بدانید چین، امارات، کره جنوبی و امارت جزء بزرگترین صادر کنندگان خودرو به ایران میباشند و درصد زیادی از خودروهای خارجی از مبادی این کشور ها وارد کشور شده است.

با توجه به بررسی هایی که در آمار های مختلف انجام داده ایم در این مطلب تصمیم گرفته ایم تا به معرفی پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران بپردازیم و شما را با مناسب ترین گزینه ها برای خرید خودروی خارجی آشنا کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کارشناسی خودرو

هیوندای سانتافه

هیوندای سالهاست که در بازار کشور طرفداران خاص خود را پیدا کرده و با کیفیت مثال زدنی خود باعث شده است تا بسیاری از افراد هیواندای را جزء‌ بهترین انتخاب های خود بدانند.

به جرات میتوان گفت که هیوندای سانتافه با کیفیت مثال زدنی خود جزء بهترین و پرفروش ترین خودروهای خارجی وارداتی در ایران میباشد. این خودروی کره ای در برابر سایر خودروهای شاسی بلند که در کشور وجود دارد از طراحی بی نظیری برخوردار است و همین باعث شده است تا سانتافه جزء پرفروش ترین خودروهای ایرانی قرار گیرد.

سانتافه‌ای که در ایران وجود دارد از موتور ۴ سلیندر با حجم ۲۳۵۹ برخوردار است. موتور این خودرو با گشتاور ۲۴۵ نیوتن قدرت ۱۸۸ اسب‌بخار را تولید میکند.

مصرف سوخت ترکیبی هیواندای سانتافه ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر است و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ میباشد. در ضمن این خودرو از باک ۶۶ لیتری برخوردار است.

از میان برترین آپیشن های هیواندای سانتافه میتوان به کیسه ی هوای پرده ای، سیستمی کمکی در سر بالایی، گرمکن صندلی برای تمامی سرنشینان، سیستم ترمز پارک ای پی بی، کروز کنترل، کنترل اتوماتیک باد لاستیک ها و حافظه تنظیم صندلی ها اشاره نمود.

کیا سراتو

کیا سراتو با اختلافی ناچیز اصلی ترین رقیب هیواندای سانتافه در لیست پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران میباشد. این خودرو به دلیل طراحی قابل قبول خود جزء‌ جذاب ترین سدان های خارجی در کشور به شمار میرود و انتخابی مناسب برای رده های سنی مختلف است.

سراتو خودرو ای با موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ می‌باشد که از حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی برخوردار است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نزدیک به ۹ لیتر در ثانیه است که عدد مناسبی به نظر میرسد.

سیستم ورود بدون کلید به استفاده از دکمه ی استارتر، کیسه هوای پرده ای، پشت آمپر فلورسنتی، آینه های برقی، کروز کنترل اتوماتیک و سیستم مدیریت پیمایش از تجهیزات و امکاناتی است که کیا سراتو از آن برخوردار است.

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا که به عنوان یک سدان متوسط جزء پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران به شمار میرود در حال حاضر پرطرفدارترین خودروی هیبریدی خارجی است.

سوناتا LF که جزء معدود خودروهای هیبریدی خارجی در کشور است از یک موتور الکتریکی ۶۱ اسبی برخوردار است که با باتری های لیتیومی ۲۷۰ ولتی تغذیه میشود.

هیوندای در تولید خودروی سوناتا تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بالاترین استاندارهای ایمنی را رعایت نماید. علاوه بر این امکانات رفاهی به روز نیز در این خودرو دیده میشود و میتوان به عنوان خودرویی فول آپشن نیز از آن یاد کرد.

سوناتا از موتور ۲ لیتری و پیشرانه ی ۴ سیلندر GDI برخوردار است که امکان تولید قدرت ۲۰۷ اسب‌بخار را به وجود خواهد آورد.

مصرف سوخت ترکیبی در خودروی هیوندای سوناتا ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که آن را به یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای خارجی تبدیل کرده است.

هیوندای النترا

هیوندای را میتوان جزء معدود شرکت هایی دانست که توانسته است در این سالها با کیفیت مثال زدنی خود بازارهای کشور های خارجی را به تصرف خود در آورد به همین دلیل در لیست پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران میتوان نام خودروهای مختلف این شرکت را مشاهده نمود.

هیوندای در سالهای اخیر تغییرات قابل توجهی در طراحی ظاهری و بدنه ی النترا به وجود آورده است تا جایی که در حال حاضر با خودرویی کاملا مدرن روبرو هستیم که توانسته است در کنار اصالت خود انتظارات نسل جوان را هم به خوبی پاسخ دهد.

النترا با موتور ۱۷۹۷ سی سی خود قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار را در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. این خودرو در کمتر از ده ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه دست پیدا خواهد کرد که برای این سدان کره ای کاملا مناسب خواهد بود.

از امکانات و تجهیزات هیواندای النترا میتوان به پایش اتوماتیک باد لاستیکها، تنظیم صندلی ها در ۶ جهت، سانروف، سیستم ورود بدون کلید، روکش های چرمی، سیستم های تهویه هوشمند و کروز کنترل اشاره نمود.

کیا اپتیما

اپتیما یکی دیگر از پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران است که ساخت کشور کره میباشد. کیا در ساخت این کره تمامی المان ها را به صورتی قرار داده است تا این خودرو در کنار ظاهر اسپرتی که دارد به مذاق سنین مختلف نیز خوش بیاید به همین علت اپتیما را میتوان خودرویی اسپرت با ظاهری رسمی عنوان کرد.

کیا اپتیما تقریبا از سال ۲۰۱۲ وارد ایران شد و از همان سالها نظر بسیاری از مصرف کنندگان داخلی را به خود جلب کرد. جالب است بدانید که سنگ بنای اپتیما در واقع بر روی پلتفرم هیوندای i40 بنا شده است و همین باعث شده است تا به مرور شاهد تغییراتی جزء بر روی آن باشیم.

اپیتما در کنار راحتی و امکانات مختلفی که دارد از ایمنی فوق العاده ای برخوردار میباشد بنابراین میتوان با اطمینان به انتخاب آن برای سفرهای بین شهری پرداخت.

این سدان کره ای از یک موتور ۲۴۰۰ سی سی ۴ سیلندر برخوردار است که میتوان انتظار قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار در ۶۰۰۰  دور بر دقیقه را از آن داشت. کیا اپتیما در ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و در هر صد کیلومتر به صورت میانگین چیزی در حدود ۸ لیتر بنزین مصرف خواهد نمود.

هیوندای توسان

با وجود این که در سالهای اخیر قیمت خودرو های خارجی افزایش قابل توجهی در کشور پیدا کرده است اما هیوندای توسان هنوز هم جزء اقتصادی ترین کراس‌اور های خارجی موجود در بازار میباشد که در لیست پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران میتوان آن را جزء بهترین گزینه های خرید عنوان کرد.

هیوندای توسان برای افرادی که عاشق خودروهای شاسی بلند هستند اما خودروهای سدان را هم دوست دارند گزینه ای هیجان انگیز خواهد بود. هیوندای در تولید خودرو های توسان ایمنی را در اولویت نخست خود قرار داده و تمامی آپشن های لازم برای ایمنی سرنشینان در کابین را مهیا نموده است.

توسان خودرویی با موتور ۴ سلیندر و حجم ۲ لیتری می‌باشد. مدت زمان شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲ ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر میباشد.

استارت دکمه ای، کول باکس، گرم کن و سرد کن صندلی، ورود بدون کلید و نویگیشن از امکانات و تجهیزاتی است که هیوندای در تولید خودروهای توسان به کار برده است.

کارشناسی خودرو

رنو تلیسمان

شرکت فرانسوی رنو جزء پیشگامان صنعت خودرو سازی در جهان به شمار میرود که در دهه ی گذشته محصولات آن حضور پر رنگی در ایران داشته است و توانسته به سلایق مختلف در این بازار پاسخ دهد.

تلیسمان، یکی از پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران، اولین بار در سال ۲۰۰۱ رونمایی شد و در این دو دهه افتخارات زیادی را برای کمپانی رنو به ارمغان آورد. در تولید این خودرو در کنار زیبایی به ایمنی و راحتی سرنشینان توجه ویژه ای شده است به همین دلیل میتوان آن را بهترین گزینه برای سفر های خانوادگی دانست.

تلیسمان از نظر مصرف سوخت جزء بهینه ترین خودرو ها به شمار میرود و در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی حدود ۵.۶ لیتر بنزین مصرف خواهد داشت.

موتور ۱۶۰۰ لیتری ۴ سیلندر، شتاب ۶.۵ ثانیه ای در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر و توان ۱۹۰ اسب‌بخار در ۶۰۰۰  دور در دقیقه از مشخصا فنی رنو تلیسمان میباشد.

هیوندای اکسنت

مورد بعد،  از لیست پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران قطعا هیوندا اکسنت خواهد بود. این خودرو که در برخی از کشور ها به نام ورنا شناخته میشود از پرفروش ترین خودروهای هیوندای میباشد که بیشتر، نسل جوان را هدف قرار گرفته است اما به علت زیبایی فوق العاده ای که دارد خریداران آن را تقریبا تمامی نسل ها تشکیل داده اند.

هیوندای اکسنت را میتوان خودرویی کاملا مدرن دانست که در مقابل تمامی امکانات و قابلیت هایی که دارد در مقابل سایر رقبا از قیمت مناسبی برخوردار است.

هیوندای به طراحی داخل کابین خودروی اکسنت اهمیت زیادی داده است و تمام تلاش خود را به کار برده تا تجربه ای بی نظیر را در اختیار رانندگان قرار دهد. داشبورد هیوندای اکسنت کاملا امروزی است و در آن اثری از طراحی داشبورد های کلاسیک وجود ندارد.

نمونه ی موجود از هیوندای اکستنت در داخل ایران در حال حاضر از موتور ۱.۶ لیتری برخوردار است که قدرت ۱۲۲ اسب‌بخار در دور موتور ۶۳۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند.

هیواندای اکستنت از امکانات رفاهی مختلفی برخوردار است که سانروف، استارت دکمه ای، کروز کنترل، سیستم HAC و گرم کن صندلی از جمله موارد متعدد آن به شمار میروند.

رنو کولیوس

خودروهای شاسی بلند در سرتاسر جهان از علاقه مندان زیادی برخوردارند و در ایران هم ماجرا دقیقا به همین صورت است.

رنو با تولید خودروی کولیوس توانسته است به علاقه ی درصد قابل توجهی از مشتریان ایرانی که به دنبال شاسی بلند های با کیفیت هستند پاسخ دهد. این موضوع باعث شده است تا کولیوس در صدر پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران قرار گیرد.

یکی از دلایل فروش قابل توجهی رنو کولیوس در داخل را میتوان ظاهر خاص و متفاوت آن با سایر خودروهای شاسی بلند دانست. به جرات میتوان گفت که طراحان رنو در اجرای این خودرو خلاقیت بالایی را به کار برده اند تا کولیوس در مقایسه با رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد.

کولیوس در رابطه با ایمنی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد به طوری که توانسته در زمینه ی ایمنی خودرو بالاترین رده ی ارزشی را از موسسه Euro NCAPP دریافت نماید.

حجم موتور رنو کولیوس ۲۴۸۸ سی سی است و حداکثر قدرت موتور آن چیزی در حدود ۱۷۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه میباشد. مصرف سوخت این خودروی کره ای نیز کاملا بهینه است و در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی ۶.۹ لیتر میباشد.

رنو کولیوس از نظر امکانات رفاهی هم چیزی از رقبا کم ندارد و دارای سان روف چند حالته، سیستم استارت دکمه ای، سیستم چند رسانه ای، گرمکن صندلی، سفق پانورامیک و سیستم خنک کننده ی داشبورد میباشد.

رنو کپچر

کپچر یک کراس‌اور مدرن از شرکت رنو است که در حال حاضر در کشور به فروش میرسد و جزء پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران به شمار میرود.

رنو کپچر از طراحی کاملا اسپرت برخوردار است و این موضوع در نگاه اول به خوبی قابل مشاهده میباشد. رنو به طراحی داخل کابین این خودرو هم اهمیت زیادی داده است و تلاش کرده تا جایی که امکان دارد تمامی آپشن ها را به بهترین نحو ممکن در دسترس راننده قرار دهد.

خوشبختانه رنو کپچر در تست های ایمنی هم امتیاز های خوبی گرفته است و توانسته در تصادف از جهات مختلف، ایمنی سرنشینان را حفظ نماید. کپچر برای ایمنی هر چه بیشتر سرنشینان، از سیستم های باز شدن ایربگ جانبی و تکنولوژي های توزیع ترمز و ترمز کمکی نیز بهره گرفته است.

رنو کپچر در ده ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت خواهد رسید و در مقایسه با رقبا از شتاب قابل قبولی برخودار است. حجم موتور این خودرو ۱.۲ لیتر میباشد و مصرف سوخت آن نیز ۶ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد.

کروز کنترل، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور باران، اتولایت، نویگیشن، سیستم تشخیص آلایندگی، آینه ی جانبی برقی با گرمکن از قابلیت ها و امکاناتی است که در خودروی رنو کپچر تعبیه شده است.

کارشناسی خودرو