برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

ده فرمان دولت به خودرو سازها برای افزایش تولید خودرو

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه ای خطاب به دو شرکت ایران خودرو و سایپا که بخش عمده ای از تولید خودرو کشور را برعهده دارند نوشته و ۱۰ محور کلی در زمینه رشد تولید خودرو در کشور را برای این دو شرکت ذکر کرده است. بر اساس محورهای ذکر شده در این نامه

۱-  برنامه ای برای ایجاد پلت فرم مشترک و افزایش قوای تولید خودرو ادامه یابد.

۲- اموال ، املاک، دارایی های مازاد وهمچنین سهام شرکت های زیر مجموعه خودروسازان باید واگذاری شود و گزارش کار به طور متناوب در اختیار کمیته خودرو قرار گیرد.

۳- با هماهنگی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فضای رسانه ای  و مجازی باید توسط خودرو سازان مورد رصد قرار گیرد و اطلاع رسانی ها با هدف اقناع افکار عموم مردم جامعه به صورت مناسب صورت گیرد.

۴- جذب نخبگان دانشگاه های برتر کشور برای بهره گیری از ایده ها، توانایی ها،بهبود فرایند تولید خودرو، افزایش بهره وری و افزایش توانایی کارشناسی صورت پذیرد.

۵- خودروسازان باید با شرکت های خودروسازی خارجی مذاکره کرده و برای سرمایه گذاری مشترک و تولید محصولات جدید با استانداردهای روز دنیا و افزایش بهره وری از منابع موجود را در دستور کار قرار دهند.

۶- تولید موتورهای خودرو کم مصرف در کوتاه ترین زمان ممکن  به صورت عملیاتی برنامه ریزی شده و گام های ضروری در جهت تولید برداشته شود.

۷- تعهدات جاری خودرو سازان به مردم و تعهدات معوق با سرعت هر چه بیشتر انجام شود تا افرادی که از مدت ها قبل اقدام به خرید خودرو کرده اند خودرو خود را تحویل بگیرند.

۸- شرکت های خودرو سازی باید با بهره گیری از توان قطعه سازان داخلی و شرکت هایی که توانایی تولید محصولات باکیفیت را دارند توان قطعه سازی کشور را گسترش دهند.

۹- شورای پول و اعتبار تسهیلاتی را در اختیار خودرو سازان قرارداده تا بر اساس این منابع و سایر منابع مالی در اختیار این شرکتها، پرداخت بدهی قطعه سازان هر چه سریعتر انجام شود.

۱۰-آخرین بند نیز به برنامه‌ریزی برای افزایش مستمر کیفیت تولیدات، کاهش مصرف سوخت و بهبود بهره‌وری اختصاص یافته است

کارشناسی خودرو