برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

کلاه برداری های رایج در خرید و فروش خودرو کارکرده

شما یا یکی از اقوامتان حتما تجربه خرید خودرو کارکرده را دارید و احتمالا برای شما یا اطرافیانتان این اتفاق رخ داده که بعد از خرید خودرو کارکرده متوجه شده اید که ضرر کرده اید. به عنوان مثال ماشینی را به عنوان بی رنگ خریداری کرده اید اما بعدها متوجه شده اید که خودرو دارای رنگ شدگی است. اما زمانی که متوجه این موضوع می شوید دیگر امکان بازگشت ندارید. بالا رفتن قیمت خودرو و کاهش تولید خودروهای داخلی موجب شده تا بازار خرید و فروش خودرو کارکرده رونق بگیرد. بسیاری از افراد توانایی خرید خودرو صفر کیلومتر را نیز ندارند و مجبور به خرید خودروی کارکرده هستند. در این مقاله به بررسی شیوه های رایج کلاه برداری در خرید و فروش خودرو کارکرده خواهیم پرداخت.

تعویض قطعات خودرو قبل از عقد قرارداد

بعد از مدت ها جستجو برای خرید خودرو کارکرده بالاخره خودرو مورد نظر خود را پیدا می کنید و پس از بررسی آن تصمیم به خرید می گیرید و زمانی را با فروشنده خودرو برای عقد قرارداد تنظیم می کنید. فروشنده ممکن است قبل از عقد قرارداد بسیاری از قطعات خودرو را از جمله باتری ، ضبط ، چرخ ها و… را با قطعات ارزان تر و بی کیفیت تر تعویض نماید که با آنچه در ابتدای کار مشاهده کرده بودید بسیار تفاوت دارد.

برگه کارشناسی خودرو جعلی

در برخی از آگهی های خودرو مشاهده می کنید که در آگهی درج شده به همراه برگه کارشناسی رسمی. در صورتی که به صورت تخصصی با مباحث فنی خودرو آشنایی ندارید به این برگه کارشناسی اعتماد نکنید و از یک کارشناس خودرو خبره برای کارشناسی خودرو کمک بگیرید. فروشندگان به راحتی می توانند برگه کارشناسی خودرو را جعل کنند یا با کمک یک کارشناس آشنا یک برگه ساختگی درست کنند.

کارشناسی خودرو

فروش اقساطی خودرو

در برخی مواقع فروشنده خودرو ذکر می کند که شما می توانید خودرو را به صورت قسطی خرید کنید و برای این کار ابتدا باید مبلغی بیعانه یا یک قسط از پول خودرو را پرداخت کنید. پس از پرداخت پول دیگر نمی توانید رد و اثری از آنها پیدا کنید.

تعویض خودرو در زمان عقد قرارداد

یکی دیگر از روش های کلاه برداری در خرید و فروش خودروهای کارکرده تعویض خودرو است. قبل از خرید به شما ماشین رنگ نشده و سالم را نشان خواهند داد اما در روز عقد قرارداد با ماشین مشابهی که دارای رنگ شدگی است به محضر می آیند و ماشین رنگ شده را با ماشین سالم تعویض می کنند.

 فروش خودرو معمولی به جای خودرو فول آپشن

ماشین های خارجی اغلب به دو صورت معمولی و فول آپشن وارد کشور می شود. در صورتی که تخصصی در زمینه خودروهای وارداتی ندارید بهتر است قبل از خرید آن را به یک کارشناس متخصص نشان دهید تا متوجه زیان های آتی نشوید. گاهی ممکن است تفاوت قیمت خودرو معمولی و فول آپشن به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برسد پس بهتر است با هزینه ای بسیار کمتر خودرو خود را قبل از خرید کارشناسی نمایید.

ادعای خسارت پس از خرید خودرو

اگر خودرو کارکرده خود را قرار است به فروش برسانید بهتر است که حتما آسیب های وارد شده به خودرو را در قولنامه ذکر نمایید. در این روش کلاهبرداری خریدار خودرو شما را دیده و با آگاهی از آسیب های وارده به خودرو مانع از قید شدن آنها در قولنامه می شود. در روز تعویض پلاک ، خریدار با حضور یک کارشناس خودرو را مجددا کارشناسی می کند و با قید آسیب های وارد شده در خودرو از شما درخواست خسارت یا کاهش قیمت خودرو را دارد.

جعل شماره شاسی

در این روش فرد کلاه بردار خودروهای تصادفی را از انبارها خریداری و قطعات آن را با خودروهای تصادفی و آسیب دیده تعوبض می کند و سپس شماره شاسی را روی آن درج می کند.

برای خرید خودرو کارکرده باید چه کار کنیم؟

بهترین روش برای اینکه خودرو کارکرده را با خیال خریداری کنید، استفاده از خدمات کارشناسی خودرو است. در حال حاضر ده ها شرکت کارشناسی خودرو وجود دارد که با دریافت هزینه ای اندک خودرو مورد نظر شما را کارشناسی خواهند نمود. دقت داشته باشید که کارشناس به عنوان یک مشاور در طرف خریدار قرار دارد و هزینه دستمزد خود را از خریدار دریافت می کند. در صورتی که خریدار خودروهای خارجی یا گران قیمت هستید بهتر است از شرکت های متخصص در این امر کمک بگیرید که تجربه زیادی در کارشناسی خودروهای خارجی داشته اند.

شما در وب سایت ماشین بانک علاوه بر اینکه می توانید آگهی خودروهای فروشی را مشاهده نمایید، امکان استفاده از خدمات تخصصی کارشناسی خودرو را نیز دارید.کارشناسان ماشین بانک با درخواست شما در محل مورد نظر حاضر می شوند و به بررسی خودرو از لحاظ فنی ، بدنه ، رنگ و… می پردازند.

ب سایت ماشین بانک با ارایه خدمات کارشناسی خودرو در محل به شما کمک می کند تا به راحتی و بدون دغدغه بتوانید خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای درخواست کارشناس خودرو در محل کافیست به وب سایت ماشین بانک مراجعه کرده و در قسمت ثبت درخواست کارشناسی خودرو، درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان ماشین بانک به محل اعزام شده و خودرو مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند.

کارشناسی خودرو

مزایای کارشناسی خودرو ماشین بانک :

  • بررسی دقیق بیش از ۲۰۰ نقطه از خودرو شامل فنی، موتور، گیریبکس، بدنه، جلوبندی، آپشنها، رنگ، اصالت خودرو و…
  • بررسی صحت کارکرد خودرو
  • بررسیاسناد و مدارک و وضعیت بیمه و گارانتی خودرو
  • مشاوره درقیمت‌گذاری خودرو
  • تنظیمقولنامه در محل در صورت توافق طرفین
  • ارائه‌یگزارش رسمی و مکتوب از کارشناسی خودرو