برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

پیش فروش محصولات ایران خودرو – راهنمای ثبت نام

ایران خودرو مطرح ترین شرکت خودرو سازی در ایران است که هر ساله محصولات بسیار زیادی را روانه بازار خودرو می کند؛ البته این خودرو ها و محصولات، کیفیت های متفاوتی دارند و همه آن ها در یک سطح نمی باشند.

در سال های اخیر، ایران خودرو موفقیت های زیادی را کسب کرده و موفق به ساخت خودرو های اختصاصی و رساندن آن ها به تولید انبوه و گسترده شده  اما با شروع تحریم ها متاسفانه دچار مشکلات فراوانی در زمینه تولید و فروش خودرو شده است.

کارشناسی خودرو

ایران خودرو

ایران خودرو در هر دوره ای، برای پیش فروش برخی از محصولات خود اقدام می کند؛  این محصولات از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند و محبوبیت نسبتا زیادی بین مردم و البته خودرو های موجود در ایران را دارند.

محصولات مانند پژو 206، پژو 207، دنا، پژو پارس، رانا و سمند سورن جزء محصولاتی می باشند که در اکثر دوره های پیش فروش ایران خودرو حضور دارند و افراد می توانند این محصولات را پیش خرید نمایند.

خرید و فروش خودرو صفر

رانا یکی از خودروهای طراحی شده توسط شرکت ایران خودروست که بر اساس پلت فرم 206 طراحی و تولید شده که مورد استقبال واقع شد و همچنان تقاضای زیادی برای این محصول در بازار وجود دارد.اما کم کم و با ورود دنا به بازار خودروی کشور، محبوبیت رانا کمتر شد و بیشتر مردم و افرادی که توانایی مالی بیشتری را داشتند، به سمت خرید و استفاده از دنا روی آوردند؛ خودرو دنا نیز توسط ایران خودرو طراحی و تولید شده و می توان دنا را بهترین خودروی تولید شده ایرانی دانست.

شما می توانید مدل های جدیدی از دنا را با نام های دنا پلاس، دنا پلاس توربو و … را پیش خرید کنید؛ پیش فروش محصولات ایران خودرو در هر دوره، به صورت محدود است  و نمی توان انتظار فروش گسترده را از این شرکت داشت.

پیش فروش محصولات ایران خودرو

پیش فروش محصولات ایران خودرو همواره با شرایطی مواجه بوده است؛ برای مثال در یک دوره، پیش فروش این محصولات فقط به کسانی اختصاص داده شده بود که در دوره های اخیر، ثبت نامی نداشته اند.

در گذشته و قبل از دوران تحریم ها ثبت نام در پیش فروش محصولات ایران خودرو به راحتی صورت می پذیرفت و خودروهای ثبت نام شده در زمان مشخص شده به خریداران تحویل می گردید اما در سال های اخیر شرکت ایران خودرو نتوانسته به بسیاری از تعهدات خود عمل نماید .در حال حاضر ثبت نام برای پیش خرید محصولات این شرکت فقط به صورت اینترنتی صورت می پذیرد .

برای ثبت نام در طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو به سایت این شرکت مراجعه کرده و بر روی بخش ورود کاربر کلیک کنید. سپس بر روی دکمه ثبت نام یا تنظیم رمز کلیک کنید .

پیش فروش محصولات ایران خودرو

 

بعد از پر کردن فرم ثبت نام و ورود به بخش پیش فروش هر خودرویی که در آن دوره پیش فروش وجود دارد، مقابل شما به نمایش در می آید.

جلوی نام هر خودرو، کد و اطلاعات مربوط به آن آورده شده است؛ شما می توانید شرایط پیش خرید این خودرو ها را ببینید؛ طبیعی است که شرایط و پیش پرداخت خودرویی مانند پارس، با خودرویی مانند رانا که قیمت های متفاوتی دارند، تفاوت داشته باشد.

مبلغ پیش پرداخت، پولی است که باید بعد از مشخص شدن نام تان، به عنوان پیش پرداخت برای خودروی مشخص شده، پرداخت کنید؛ پیش پرداخت ها هم با توجه به قیمت اصلی خودرو تعیین می شوند.

در گذشته های نه چندان دور، شرایط اقساطی برای پیش خرید محصولات ایران خودرو وجود داشت که خیلی از افراد با استفاده از این شرایط، صاحب خودرو شدند؛ شرایط اقساط این دوره ها نیز بسیار سبک بود و افراد فشار چندانی را برای پرداخت اقساط متحمل نمی شدند.

امروزه به نوسان  لحظه ای قیمت ها و البته طولانی بودن فرآیند ثبت نام تا خرید محصولات ایران خودرو، قیمت قطعی اعلام نمی گردد؛ بلکه بعد از مشخص شدن نام برندگان که طی قرعه کشی میان تمام متقضیان خواهد بود، قیمت قطعی با توجه به تحویل خودرو گفته خواهد شد.

برای مثال قرار است یک دستگاه خودروی پژو پارس را در دی ماه تحویل بگیرید؛ اما شما در فروردین ماه ثبت نام کرده اید و در اردیبهشت ماه نام شما در قرعه کشی مشخص شده است، بدون شک قیمت اعلام شده در اردیبهشت ماه با قیمت فروش محصول در دی ماه متفاوت خواهد بود، زیرا قیمت ها لحظه به لحظه بالا و پایین می شوند و اگر قیمت نهایی در اردیبهشت ماه به شخص اعلام شود، ممکن است فروشنده و یا خریدار ضرر کنند. به همین دلیل، قیمت ها در همان ماه و روز تحویل اعلام می شوند و افراد موظف هستند که مبلغ باقی مانده را پرداخت کنند.

تمامی پرداخت ها بعد از قرعه کشی و مشخص شدن اسامی برندگان خواهد بود؛ به این صورت که چند روز بعد از قرعه کشی، افراد منتخب موظف هستند که به سایت ایران خودرو مراجعه کنند و مبلغ معین شده را به عنوان پیش پرداخت، به ایران خودرو بپردازند.

اگر افراد مشخص شده پیش پرداخت را تا زمان تعیین شده پرداخت نکنند، شانس خرید خودرو را از دست می دهند و دیگر امکان خرید خودرو برای آنها وجود ندارد البته این گونه افراد ممکن است با جریمه هایی مانند محرومیت از شرکت در این طرح ها نیز مواجه شوند.

زمان تحویل خودرو ها هم با توجه به طرح خواهد بود؛ برای مثال ممکن است تحویل خودرو فقط یک ماه بعد از مشخص شدن نام و پرداخت هزینه پیش پرداخت باشد. اما در حالت عادی، تحویل خودرو 12 ماهه خواهد بود و اندک طرح هایی هستند که موعد تحویل شان، بیشتر از 12 ماه باشد.

کارشناسی خودرو

البته زمان تحویل به نوع خودرو و تولید آن نیز بستگی خواهد داشت؛ برای مثال در یک طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو، زمان تحویل پژو 207 و پژو پارس حدودا 6 ماه بود در حالی که خودرو هایی مانند پژو 206 و دنا، زمان تحویلی معادل 12 ماه داشتند.

رنگ خودرو هم با توجه به سلیقه شما انتخاب خواهد شد؛ شما می توانید بعد از قرعه کشی و مشخص شدن اسم تان، رنگ خودروی مورد نظر را نیز مشخص کنید. معمولا رنگ سفید، کمی گران تر از رنگ های دیگر می باشد و شما برای خرید خودرو هایی با این رنگ، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

همانطور که در توضیحات بالا گفته شد، حتما باید مبلغ پیش پرداخت را تا مهلتی که معین شده است، پرداخت کنید؛ در غیر این صورت نوبت و فرصت شما سوخته خواهد شد و دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید. در حالت عادی، مهلت پرداخت پول پیش پرداخت برای خرید خودرو، 5 روز خواهد بود و در صورتی که تا 5 روز مبلغ را پرداخت نکنید، شانس خرید خودرو را از دست خواهید داد.

ثبت نام در طرح های پیش فروش ایران خودرو

ثبت نام در طرح های پیش فروش ایران خودرو مراحلی دارد که شما باید آن ها را یک به یک طی کنید تا اسم تان در قرعه کشی قرار داده شود؛ در ادامه این مراحل را برای شما خواهیم گفت.

در مرحله اول باید وارد سایت شوید و بعد از وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود، به صفحه ثبت نام بروید و خودروی مورد نظر در آن دوره را انتخاب کنید؛ بعد از انجام این کار، شما مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذاشته اید و وارد مرحله دوم می شوید.

 

در مرحله دوم و بعد از با موفقیت پشت سر گذاشتن مرحله اول و فرایند انتخاب خودرو و ثبت نام، کد پیگیری به شما داده می شود که حتما باید آن را در محلی ذخیره کرده و آن را گم نکنید. زمانی که کد پیگیری را دریافت کردید، یعنی مرحله دوم را هم با موفقیت پشت سر گذاشته اید و می توانید به مرحله سوم و بعدی بروید.

مرحله سوم، قرعه کشی می باشد؛ قرعه کشی نیز در مراسم بسیار شفاف و البته زیر نظر کارشناسان و صاحب نظران برگزار خواهد شد؛ نظارتی که بر روی مراسم و برگزاری قرعه کشی وجود دارد، به دلیل شفافیت بالای آن خواهد بود.

در مرحله چهارم و پس از پایان قرعه کشی، اسامی افراد منتخب اعلام خواهد شد و افراد منتخب می توانند با مراجعه به سایت هایی که مشخص شده است، اسامی خود را مشاهده کنند؛ بعد از فهمیدن وضعیت ثبت نام و انتخاب شدن در قرعه کشی، مرحله چهارم نیز با موفقیت پشت سر گذاشته خواهد شد و وارد پنجمین مرحله که یکی از مهم ترین مراحل ثبت نام در طرح پیش فروش ایران خودرو می باشد، می شوید.

مرحله پنجم هم واریز وجه مشخص شده به عنوان پیش پرداخت خواهد بود؛ همانطور که در توضیحات بالا گفته شد، افراد منتخب تا 5 روز فرصت دارند که اقدام به واریز وجه پیش پرداخت کنند تا فرصت آن ها نسوزد. به نوعی، این مرحله آخرین مرحله خواهد بود و شما بعد از پرداخت مبلغ، نیازی به طی کردن مراحل دیگر نخواهید داشت و می توانید منتظر بمانید تا در مهلت تعیین شده، خودروی خود را تحویل بگیرید.

البته واریز وجه پیش پرداخت کاملا امن خواهد بود و مطمئن باشید به هیچ عنوان تهدید و خطری هنگام پرداخت وجود نخواهد داشت و فرایند پرداخت، در سایت ایران خودرو انجام می شود و با مشکلی مواجه نخواهید شد.

کارشناسی خودرو

نکاتی درباره فروش محصولات ایران خودرو

وجود مشکل در هر یک از مراحل، فرصت شما را می سوزاند و باعث می شود تا تمامی مراحل طی شده از بین برود و شانس خرید خودرو را از دست بدهید.

همانطور که گفته شد، قبل از مشخص شدن اسم تان، به هیچ عنوان نباید پولی را پرداخت کنید و تمامی مراحل ثبت نام تا قبل از مشخص شدن اسم، به صورت رایگان خواهد بود.

توجه داشته باشید که به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق خواهد گرفت؛ به عبارتی دیگر، شما نمی توانید با کد ملی خودتان، دو خودرو را ثبت نام کنید و هر دوی آن ها را خریداری نمایید.

حتما باید از آخرین ثبت نام و تحویل خودروی شما، 48 ماه گذشته باشد؛ شرکت های ایران خودرو و سایپا، این قانون را دارند و شما برای خرید خودرویی از این دو شرکت، باید این شرایط را داشته باشید. یعنی تا 4 سال قبل از ثبت نام، هیچ خودرویی ثبت نام و دریافت نکرده باشید.

حتما باید هنگام ثبت نام، گواهینامه داشته باشید؛ نداشتن گواهینامه به منزله نقص در مدارک و مراحل ثبت نام خواهد بود و فرصت شما به سرعت می سوزد و نمی توانید ثبت نامی را برای پیش خرید خودرو انجام دهید.

انتقال امتیاز نیز ممنوع خواهد بود؛ شما نمی توانید بعد از مشخص شدن نام تان، امتیاز را انتقال دهید و آن را به شخص دیگری منتقل کنید. در سال های اخیر مشاهده شده است که افرادی امتیاز خود را با قیمت های متفاوت، به دیگر اشخاص می فروشند و همین امر باعث شده است تا انتقال امتیاز به شخص دیگر، ممنوع شود.

شماره تلفنی که هنگام ثبت نام داده اید، حتما باید به اسم فرد متقاضی و منتخب باشد؛ در غیر این صورت، مدارک شما مشکل دار خواهد بود و فرصت شما می سوزد. در سال های گذشته افراد نسبتا زیادی به همین دلیل، نتوانستند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

ثبت نام فقط برای اشخاص حقیقی میسر خواهد بود و به هیچ عنوان افراد حقوقی نمی توانند ثبت نامی را انجام دهند.

همانطور که گفته شد، تخلف و مشکل در ثبت نام، جریمه هایی را در پی خواهد داشت؛ برای مثال افرادی که گواهینامه ندارند و ثبت نام کنند، با 3 سال جریمه مواجه می شوند. یعنی آن شخص نمی تواند تا 3 سال بعد از این ثبت نام، خودرویی را ثبت نام کند و فرد متقاضی تا 3 سال از تمامی ثبت نام های ایران خودرو، محروم خواهد بود.

در صورت دیر تحویل دادن خودرو، شما می توانید از ایران خودرو خسارت بگیرید؛ این خسارت به صورت 12 درصد در سال خواهد بود و شما حق دارید تا این خسارت را از ایران خودرو طلب کنید.

 

کارشناسی خودرو در محل با ماشین بانک