برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

خودرو شاهین زمستان به بازار عرضه می شود

اولین نسخه های تولیدی خودرو شاهین که توسط شرکت سایپا تولید می شود قرا است در زمستان امسال به بازار عرضه گردد.شرکت سایپا به تنهایی و بدون همکاری با شرکت های خارجی اقدام به طراحی و تولید این محصول نموده است. خودرو شاهین که در طرح پیش فروش اخیر سایپا نیز به فروش می رسید مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای خرید این خودرو ثبت نام کرده اند.

با توجه به گفته مدیران سایپا ۹۲ درصد از قطعات خودرو شاهین در داخل کشور تولید شده و ۸ درصد دیگر نیز مربوط به قطعاتی است که تولید آنها توجیه اقتصادی نداشته است. نکته مثبت این موضوع کاهش وابستگی به تامین کننده خارجی و کاهش ارزبری این محصول است.

خط تولید خودرو شاهین با استفاده از ظرفیت کامل می تواند در هر شیفت ۲۴۰ دستگاه خودرو تولید کند که این تعداد را به ۴۸۰ خودرو نیز می توان افزایش داد. همچنین این خط تولید باعث ایجاد ۱۴۳ شغل در هر شیفت کاری شده است.

فرآیند مهندسی محصول جدید سایپا بر پایه خودکفایی، توجه به نیازهای روز مشتریان و استانداردهای مورد نیاز خانواده های ایرانی است. در نگاه جدید گروه خودروسازی سایپا، تمامی جزئیات خودرو با دقت کنار هم قرار گرفته و ضمن توجه به استانداردهای روز کشور به استانداردهای اروپایی هم پرداخته شده است. از این رو سایپا در پروژه شاهین، اطلاعات مهمی از ایمنی خودرو را برای نخستین بار برای مشتریان به نمایش گذاشته و در این خودرو تلاش شده عمده تکنولوژی های روز مورد نیاز متقاضیان خرید خودرو تامین شود.

کارشناسی خودرو

شرکت سایپا اعلام نموده که خودرو شاهین ایمن ترین خودرو تولید شده در داخل کشور است و این خودرو تست های بین المللی ایمنی را پشت سر گذاشته و با موفقیت توانسته امتیاز مطلوب را کسب نماید. از جمله این موارد تست ایربگ SRSاست. این نوع ایربگ که در خودروهای روز دنیا مورد استفاده قرار می گیرد نوعی ایربگ هوشمند است که با توجه به سطح فشاری که خودرو تجمل می کند عکس العمل کیسه هوا را کنترل خواهد نمود.

یک طراحی خاص و هماهنگ

به طور اجمالی باید گفت مهم‌ترین شاخص طراحی جلوی خودرو که کاراکتر آن را ترسیم کرده، جلوپنجره بیضی شکلی در قاب کرومی است که به گرافیک چراغ‌های کاملا هماهنگ شده و چهره‌ای جذاب برای آن رقم زده است. در این بخش همچنین خطوط روی درب موتور که به سمت جلوپنجره کشیده شده‌اند در حجم‌دهی آن نقش مهمی دارند. در طرفین رینگ‌های 15اینچی، خطوط سقفی که با شیبی ملایم به سمت صندوق رفته‌اند و خطوط فرم‌دهنده بر روی بدنه، شاخص‌ترین جزئیاتی هستند که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

در انتهای خودرو نیز چراغ‌های دوتکه عقب که بخش کوچکی از آن در روی صندوق قرار دارد و محل قرار‌گیری پلاک، پررنگ‌تر از بقیه اجزا بوده و تعریفی جذاب و مناسب را برای آن رقم زده است؛ استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی روشنایی در روز که علاوه‌بر زیبایی، طراحی آن‌را همگام با خودروهای روز کرده است.

کارشناسی خودرو