برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آیا خرید حواله خودرو یک سرمایه گذاری پرسود است؟

خرید حواله خودرو
خرید حواله خودرو

با توجه به رشد تورم سالیانه در کشور، بسیاری از مردم ترجیح می دهند تا به جای نگهداری پول نقد، این پول را در بخش های مختلف از جمله بورس، سکه و طلا ، خرید زمین و ساختمان ، یا خرید خودرو سرمایه گذاری کنند تا بتوانند ارزش این پول را حفظ کنند. افزایش شدید قیمت خودروها در بازار آزاد، برخی خریداران را در این فکر فرو برده است که به جای خرید خودرو به صورت نقدی، به خرید حواله خودرو بپردازند تا با این کار هزینه کمتری پرداخت نمایند و با کمی انتظار بتوانند خودرو مورد نظر خود را با هزینه کمتر و سود بیشتر به دست بیاورند.

اما با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو بهتر است که بیشتر در این زمینه به تحقیق بپردازید ، زیرا خرید حواله خودرو می تواند هزینه ای بیشتر از آنچه که به نظر می رسد برای شما داشته باشد.

یکی از مشکلات فعلی صنعت خودرو کشور، موانع بسیار برای ورود خودروهای خارجی است. با توجه به وضع قوانین مختلف و شرایط گمرکی که ممکن است دچار تغییر شود، خرید حواله خودرو های خارجی می تواند موجب مشکلات فراوان شود و تحویل خودروهای وارداتی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

بسیاری از خودروهای خارجی که زمانی در ایران مونتاژ می شدند از جمله پژو 2008، سیتروئن ، مزدا، تندر 90 و… در حال حاضر دارای مشکلات بسیار برای تولید هستند و امکان تحویل این خودروها در زمان مقرر برای کارخانه ها مقدور نمی باشد و در صورتی که بخواهید برای کسب سود بیشتر حواله این خودروها را خریداری نمایید باید مدت زمان زیادی در انتظار بمانید تا مجددا کارخانه های تولیدی امکان تولید این خودروها را فراهم نمایند.از طرف دیگر به خاطر افزایش روزانه قیمت ارز، قیمت این خودروها نیز افزایش یافته و باید مبلغی بیشتر از میزان معین شده در قرارداد را به حساب کارخانه واریز نمایید تا بتوانید خودرو خود را تحویل بگیرید.

کارشناسی خودرو

خبرگزاری همشهری در اردیبهشت 98 خبری بر عدم توانایی کارخانه های خودرو سازی در تحویل 700 هزار خودرو پیش فروش شده منتشر نمود که این موضوع نشان دهنده ریسک بالای خرید حواله خرید خودرو است.

به گزارش همشهری، تولید کنندگان خودرو  بیش از 150 هزار دستگاه خودرو که به دلیل نبود قطعات و مشکلات ناشی از تامین مواد اولیه ، به صورت ناقص تولید شده اند را دپو کرده اند. با این حال تفاوت بسیار زیاد بین عرضه و تقاضا موجب مشکلات زیادی در صنعت خودرو کشور شده است.

با این حال بررسی سایت های درج آگهی خودرو نشان از بالا رفتن میزان عرضه و تقاضای حواله خودرو است. خرید و فروش حواله خودرو امروزه به یک دلالی پرسود برای برخی از افراد تبدیل شده است این اتفاق در حالی ست که شرکت های خودرو سازی در طرح های پیش فروش اینترنتی خودرو ها به نبود امکان صلح یا نقل و انتقال این خودروها به دیگران تاکید می کنند، اما باز هم این شیوه به روشی جاری برای خرید و فروش خودرو تبدیل شده است.

کارشناسی خودرو