برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

تولید انبوه خودرو شاهین شروع شد

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد که تولید انبوه خودرو شاهین در دستور کار قرار گرفته و خط تولید انبوه این خودرو از ۱۵ آذرماه شروع به کار می کند. قرار است در این خط تولید روزانه ۵ دستگاه خودرو شاهین تولید شده و به مرور افزایش پیدا کند. در حال حاضر هنوز هیچ خودروی شاهین در بازار وجود ندارد و قرار است تا پایان امسال افرادی که این خودرو را خریداری کرده اند خودرو خود را دریافت نمایند. مدیر عامل سایپا به طی شدن مراحل نهایی صدور مجوزهای لازم برای خودرو شاهین اشاره نمود و بیان کرد که فرایندهای اداری دریافت مجوزها در حال انجام است و تا پایان آذر ماه مجوزهای نهایی برای حضور این خودرو در خیابان ها را دریافت می نمایند.

طبق بیانات مدیر عامل شرکت سایپا این خودرو از نظر کیفی در سطح خودروهای ال ۹۰ و سراتو قرار دارد و از نظر نمرات منفی در بخش ارزیابی خودرو ، خودرو شاهین نسبت به سراتو برتری دارد.

کراس اور این خودرو که آریا نام دارد در نیمه نخست سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت سایپا اعلام نموده که خودرو شاهین ایمن ترین خودرو تولید شده در داخل کشور است و این خودرو تست های بین المللی ایمنی را پشت سر گذاشته و با موفقیت توانسته امتیاز مطلوب را کسب نماید. از جمله این موارد تست ایربگ SRSاست. این نوع ایربگ که در خودروهای روز دنیا مورد استفاده قرار می گیرد نوعی ایربگ هوشمند است که با توجه به سطح فشاری که خودرو تجمل می کند عکس العمل کیسه هوا را کنترل خواهد نمود.

کارشناسی خودرو