برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

افزایش قیمت خودروها در بازار بی رمق خرید و فروش خودرو

بازار خودرو امسال دچار آشفتگی های فراوان شده بود. به رغم طرح های پیش بینی شده دولتی برای فروش فوق العاده خودرو با قیمت بسیار پایین تر از بازار و تلاش دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو، به دلیل نوسانات شدید ارزی افزایش قالب ملاحظه ای داشت. بررسی روند بازار خرید و فروش خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای تولید شده توسط ایران خودرو و سایپا بیش از 20 درصد افزایش یافته است . علی رغم اینکه دستگاه های خبری اعلام می کنند که قیمتی بیشتر از 20 درصد از قیمت کارخانه برای بازار آزاد نباید پرداخت شود و رقم بیشتر از این قیمت به منزله گران فروشی است اما در هیچ کجا خرید و فروش به قیمت کارخانه انجام نمی شود.

هم زمان رییس اتحادیه نمایشگاه دارن خودرو نیز اعلام کرده است که هیچ مصوبه ای در رابطه با قیمت خودرو ها به آنها ابلاغ نشده است و تعیین قیمت های جدید خودروهای داخلی بر اساس قیمت های موجود در بازار آزاد صورت می پذیرد. برخی معتقدند که قیمت مصوب برای خودرو وجود دارد؛ بنابراین قیمت‌های بازار باید بر مبنای عرضه و تقاضا باشد اما سازمان حمایت در این خصوص معتقد است که باید سقف قیمت در بازار تعیین شود.حالا پس از گذشت نزدیک به دو ماه از آن تصمیم‌ و اجرایی نشدن آن و عدم برخورد هیچ نهاد نظارتی، این فرمول منتفی شده و بازار همچنان علیرغم اینکه تقاضایی در آن وجود ندارد و سطح معاملات به صفر رسیده است، همچنان به طور عجیبی با روند افزایشی پیش می‌رود.

کارشناسی خودرو

علیرغم تاکید دستگاه های دولتی ، شرکت های خودرو سازی نیز مصمم به افزایش قیمت خودروهای تولیدی خود هستند و اعلام کرده اند که تولید خودرو با قیمت های دستوری برای آنها به صرفه نیست.

با این حال در مرداد ماه دور دوم فروش فوق العاده خودرو سازان شروع شده است و دو شرط جدید نیز به شروط قبلی اضافه شده است. شرط اول شرط عدم خرید خودرو صفر به مدت 48 ماه  افزایش پیدا کند و شرط دوم در خانواده پلاک فعال وجود نداشته باشد.

در فروش فوق‌العاده قبلی، شرط ثبت‌نام این بود که فرد متقاضی دارای پلاک انتظامی فعال نباشد، اما در فروش جدید هیچ یک از اعضای خانوار نباید پلاک فعال داشته باشند. به عبارت بهتر، در خانواده‌ای که هر یک از اعضای آن دارای پلاک انتظامی فعال هستند، هیچ کدام از آن‌ها امکان شرکت در قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده جدید خودروسازان را ندارند و حتی اگر ثبت‌نام شان نیز نهایی شود، قبل از قرعه کشی از لیست حذف خواهند شد.

کارشناسی خودرو در محل با ماشین بانک

خرید خودرو صفر