برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

افزایش قیمت خودروهای چینی بیشتر از افزایش نرخ دلار شد.

بازار خودرو از ابتدای امسال شرایط مساعدی ندارد و همچنان ملتهب است و پیش فروش خودروها نیز نتوانست جلوی این التهاب را بگیرد. در ابتدای سال با شروع قرعه کشی محصولات خودرو برای مدت زمان کمی شاهد توقف رشد قیمت خودرو بودیم اما دیری نپایید که قیمت ها به طور تصاعدی افزایش یافت.

کمیته خودرو تصویب کرد که خودروسازان هر دو هفته یک بار فروش فوق العاده برگزار کرده و در هر ماه 25 هزار خودرو به متقاضیان عرضه نمایند که شرط ثبت نام در این قرعه کشی نداشتن پلاک فعال برای فرد متقاضی است. در برنامه مورد نظر پیش بینی شده بود که با انجام این کار بازار خودرو ثبات نسبی را تجربه نماید. با این حال افزایش شدید نرخ ارز موجب شد تا قیمت خودروها در بازار آزاد به صورت بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و موجب کاهش معاملات شود. التهابات بازار ارز به صورت لحظه ای بر قیمت خوروها تاثیر گذاشته است.

بررسی قیمت خودروها در تاریخ 6 مهر 99

خودرو پراید که زمانی ارزان ترین خودروی داخلی در کشور بود در حال حاضر در محدوده قیمتی 102 میلیون تومان خرید و فروش می شود. پراید 111 صفر کیلومتر نیز قیمتی معادل با 115 میلیون تومان دارد.

خودرو تیبا صندوق دار در حال حاضر در بازار آزاد قیمتی معادل با 125 میلیون تومان به فروش می رسد. با این حال شاهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی با نرخی بیشتر از نرخ افزایش ارز هستیم.

امروز اعلام شد که نمایندگی خودروهای چینی در داخل کشور قیمت خودرو های چینی را بیش از 20 درصد افزایش داده که این امر به دلیل افزایش قیمت دلار و کاهش موجودی این خودروها است.

یک کارشناس بازار خودرو درباره علت افزایش قیمت خودروهای چینی به تجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت دلار و کاهش موجودی خودروهای چینی در نمایندگی‌ها دو علت مهم برای افزایش قیمت این خودروها محسوب می‌شود. متاسفانه موجودی خودروهای چینی در نمایندگی‌ها کاهش یافته است.

بابک صدرایی در ادامه افزود: افزایش سودهای بانکی، حمل و نقل، تورم و نرخ دستمزد قیمت خودروهای چینی را رسما گران کرد. در گذشته هم ما هشدار داده بودیم که چنانچه قیمت دلار گران شود قیمت خودروهای چینی نیز گران خواهد شد. حال با توجه به افزایش هزینه‌های سربار، قیمت خودروهای چینی احتمالا 20 تا 25 درصد گران ‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت خودروهای چینی ارتباطی به ممنوعیت واردات خودروهای چینی دارد یا خیر؟ اظهار کرد: افزایش قیمت خودروهای چینی ارتباطی به ممنوعیت واردات خودروهای چینی ندارد؛ چرا که اکنون بسیاری از خودروهای خارجی با مدل‌های 2017 و 2018 با ارز گران‌تر از قیمت ارز بازار و نرخی نزدیک به 40 هزار تومان فروخته می‌شود. چنانچه واردات خودرو چینی نیز آزاد بود باز هم قیمت خودروها با افزایش قیمت دلار گران می‌شد.

کارشناسی خودرو

ارائه انواع خدمات کارشناسی خودرو چینی در محل در وب سایت ماشین بانک